Eger lett Magyarország 33. Waldorf iskolájának hazája!

Megvannak az engedélyek, indul az egri Waldorf iskola

Az elmúlt hónapok kitartó munkájának köszönhetően mostanra az Egri Waldorf Általános Iskola minden működéshez szükséges engedéllyel rendelkezik. Az ősszel induló osztályokba még lehet jelentkezni, nagy szeretettel várják a gyerekeket az 1.-2., illetve a 3.-4 osztályokba!
 
 

Eger lett Magyarország 33. Waldorf iskolájának hazája!

Megvannak az engedélyek, indul az egri Waldorf iskola

Az elmúlt hónapok kitartó munkájának köszönhetően mostanra az Egri Waldorf Általános Iskola minden működéshez szükséges engedéllyel rendelkezik. Az ősszel induló osztályokba még lehet jelentkezni, nagy szeretettel várják a gyerekeket az 1.-2., illetve a 3.-4 osztályokba!
 
 
 
 
 

Eger lett Magyarország 33. Waldorf iskolájának hazája!

Megvannak az engedélyek, indul az egri Waldorf iskola

Az elmúlt hónapok kitartó munkájának köszönhetően mostanra az Egri Waldorf Általános Iskola minden működéshez szükséges engedéllyel rendelkezik. Az ősszel induló osztályokba még lehet jelentkezni, nagy szeretettel várják a gyerekeket az 1.-2., illetve a 3.-4 osztályokba!
Szülői kezdeményezés hívta életre Eger első, államilag elismert alternatív általános iskoláját. Eger város önkormányzata, a Heves Megyei Kormányhivatal, és egyéb hivatalos szervek szigorúan, de mindvégig konstruktív hozzáállással segítették a megyében egyedülálló iskola létrehozását. A leendő iskolaépület felújítása is hamarosan befejeződik.

A Waldorf úgynevezett alternatív tantervű intézmény, de mit is üzen ezzel az iskolaválasztás előtt álló szülőknek?

A Waldorf iskolák államilag akkreditáltak, tehát a gyermekek után ugyanolyan állami normatívát kapnak, mint a hagyományos, állami iskolák. A tanulók a megszokottól eltérő ütemezéssel – tömbösített tantárgyakkal – kis létszámú osztályokban sajátítják el a nemzeti alaptantervben előírtakat. A Waldorf igyekszik kizárni azokat a tényezőket, amelyek csökkentik a gyerekek teljesítményét – mint például alsósok esetében a házi feladat írása, hagyományos értelemben vett osztályzás vagy idegen nyelvek esetében a túl korai írásbeliség –, ugyanakkor nagy hangsúlyt fektet az olyan elemekre, amelyek által bizonyítottan javul a hatékonyság, mélyebb, hosszú távon biztos tudás jön létre. Ilyenek többek között a személyre szabott feladatok, a csoportmunka, a zene, a játékos és kreatív gyakorlatok, az életkori és egyéni sajátosságok figyelembe vétele.

A gyerekek mindezt családias légkörben, a természethez közel élhetik meg, ami szintén fontos Waldorf alapelv. Az iskolában a művészeti oktatás is magas színvonalú, ám nem feltétlenül kell művészi véna a beiratkozáshoz. A művészet olyan eszköz, amely kiegészíti, élményszerűvé teszi az oktatást.

Egerben 1998 óta többször próbálkoztak szülők ennek az oktatási módszernek a meghonosításával, ám most először jártak sikerrel. Végül ez az intézmény lett az ország 33. Waldorf iskolája. A gyermekeik jövője iránt érzett felelősséggel hittel, anyagiakkal, és sok-sok munkával létrehoztak egy olyan általános iskolát, ami szerintük a legjobban szolgálja a gyermekük tanulmányait és jövőben való boldogulásukat. Erre a nemzetközi tapasztalatok alapján meg is van minden esélyük, hiszen a Waldorf iskolában végzettek 94%-a továbbtanul a felsőoktatásban.

A Waldorf iskolák az állami normatíván felül a finanszírozáshoz szükséges forrásokat szülői támogatásból fedezik.

Az iskola augusztus 11-15 között napközis nyári tábort is szervez gyerekeknek, ami kiváló csapatépítő a már beiratkozottaknak, az érdeklődő szülőknek pedig alkalmat nyújt, hogy közelebb kerüljenek a Waldorfhoz.

További információk: www.egriwaldorf.hu
 
 
 

 
 

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!