Hagyomány és korszerűség egy új eszközben

Az Andrássy György Katolikus Közgazdasági Középiskola pedagógusai sikerrel alkalmazzák tanóráikon azt az új technológiát, az interaktív táblát, mely a jövőben forradalmasíthatja az iskolai oktatást. Tajtiné Bondár Katalin, matematika szakos tanárnő elmondta: a táblához mindenképpen kell egy számítógép, ill. laptop. Az eszköz projektor jelleggel is használható, de a többletet az adja, hogy tartozik hozzá egy különleges „toll”, amelynek a segítségével irányítani tudjuk a számítógépet, ill. a rajta futó programokat.
 
 

Hagyomány és korszerűség egy új eszközben

Az Andrássy György Katolikus Közgazdasági Középiskola pedagógusai sikerrel alkalmazzák tanóráikon azt az új technológiát, az interaktív táblát, mely a jövőben forradalmasíthatja az iskolai oktatást. Tajtiné Bondár Katalin, matematika szakos tanárnő elmondta: a táblához mindenképpen kell egy számítógép, ill. laptop. Az eszköz projektor jelleggel is használható, de a többletet az adja, hogy tartozik hozzá egy különleges „toll”, amelynek a segítségével irányítani tudjuk a számítógépet, ill. a rajta futó programokat.
 
 
 
 
 

Hagyomány és korszerűség egy új eszközben

Az Andrássy György Katolikus Közgazdasági Középiskola pedagógusai sikerrel alkalmazzák tanóráikon azt az új technológiát, az interaktív táblát, mely a jövőben forradalmasíthatja az iskolai oktatást. Tajtiné Bondár Katalin, matematika szakos tanárnő elmondta: a táblához mindenképpen kell egy számítógép, ill. laptop. Az eszköz projektor jelleggel is használható, de a többletet az adja, hogy tartozik hozzá egy különleges „toll”, amelynek a segítségével irányítani tudjuk a számítógépet, ill. a rajta futó programokat.

   Ennek köszönhető, hogy a tanár elszakadhat a laptoptól. Lehetősége van az interaktív tábla elé kiállni, mint egy hagyományos tábla esetén, és így vezetni az órát. Egy nagy teljesítményű hangfal is csatlakozik a berendezéshez, ez filmek, zenék jó minőségű lejátszására ad lehetőséget. Egyéb, a táblaszoftverrel készített prezentációk is animációkkal, hangeffektusokkal dúsíthatók, és így jobban megragadják azoknak a diákoknak a figyelmét, akik a köznapi életben el vannak már halmozva ezekkel.

  Minden tantárgyhoz készíthető a tárgynak megfelelő bemutató. Matematika órán mindenképpen sikeresen alkalmazható: a gyerekek a tapasztalatok szerint nagyon szeretik. Legtöbbször függvényeknél, geometriai szerkesztéseknél használható, mert pontosabb és gyorsabb, de az egyéb, algebrai területeken is kiváló játékos feladatok alkotására és megoldására. Színesíti az órát, motiválja a gyerekeket, akik ezáltal kizökkennek a hagyományos óravezetésből, az eszköz felkelti és fenntartja az érdeklődésüket.

Katalin kifejti: ha nem is a teljes órát tartja interaktívan, az is nagyon hatékony, ha csak 1-1 feladat vagy téma fut ilyen módon. Természetesen arra is lehetőség adódik, hogy egy teljes óratervet vagy akár tanmenetet állítsunk össze vele. Az egyik nagy előnye a táblának, hogy a gyerekek fizikailag is megmozdulnak, szívesen kimennek és használják a berendezést. A speciális „tollat” egymás kezébe adják, a tanóra mozgalmasabbá válik, az eszköz alkalmas a figyelem tartós fenntartására.

   A tanárnőtől megtudjuk: jelenleg 8 interaktív tábla van az iskolában és 4 vár még beszerelésre. Minden kolléga használja azokat, mindenki ráérzett a különleges eszköz ízére. A fiatalabb kollégák már úgy jönnek az egyetemről, hogy ismerik a használatát, de az idősebbekben is van rá igény. A saját anyaguk elkészítése plusz energiát igényel a tanároktól, de sokan látják úgy, hogy ezt érdemes belefektetni. Szerencsére vannak az interneten kész anyagok, és a tankönyvekhez is tartoznak ilyenek, melyekhez a gyerekek otthon is hozzáférnek. A tanárok ezeket is szívesen használják, mert gazdagítják a hagyományos tankönyvet, így válik audiovizuálisan is követhetővé a tananyag. Katalin úgy látja: mennyiségileg lehetne továbblépni, vagyis mindig új, színesebb anyagokat beépíteni az oktatásba. Az angol, ill. német oldalakon még izgalmasabb oktatási segédanyagokat lehet találni.

   A matematika szakos tanárnő elmeséli: mikor a 8 tábla megérkezett, egy szakembertől kaptak segítséget a technológiai részre vonatkozóan. Egy nem akkreditált tanfolyamon is részt lehetett venni, ahol ismertették a technikai részleteket és a táblaszoftver nyújtotta lehetőségek jobb kihasználására is példákat hoztak.

 

 
 

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!