Jöttek, mi újra láttuk, s meggyőztek – az Egri Csillagok a várban
A már mindenki által ismert regényt Moravecz Levente rendező úgy vitte színpadra, hogy az árulás és csalás, a hős egri nők legendája, Dobó István mitikus alakja és az egri várvédők heroikus virtusa úgy jelenjen meg a színpadon, hogy azt az összes egri, így évszázadokkal az emlékezetes esemény után is magáénak tudhassa. A közönség – többek között – együtt szorított Bornemisszának, hogy megszöktesse a galád Jumurdzsáktól Vicuskáját, és egyként hördült fel, mikor a török verte a várban felállított „vár” ajtaját.
A színészek hozták a kicsit átlag felettit. Voltak kimondottan üdítő alakítások, de néhány szereplőnek akadtak nagyon gyenge pillanatai is, főleg akkor, ha énekelni kellett. A cigány Sárközi szerepében Rácz János nagyon magas színvonalon mutatta be azt, amit amúgy is jól tud, és amit már többször láthattunk tőle a Gárdonyi Géza Színházban is. A cigányok keserű humorát és megbocsájtható megélhetési „okoskodásait” kiváltképp hitelesen, lendületesen és jól mutatta be. Kelemen Csaba kiállásával és orgánumával tipikus ideája lehet a mai ember által elképzelt Dobó Istvánnak. Nagy Lóránt és Kascsák Dóra jól mutattak, mint a felnőtt Bornemissza és Cecey Éva (Vicuska). Hüse Csaba énekhangja és tehetsége nagyobb szerepet is megérdemelt volna, mint az áruló Hegedüs István alakja. Tunyogi Péter, mint Jumurdzsák az elején egy kicsit furán mutatott, de jelenetről-jelenetre látható volt, hogy egyre jobban megtalálta magát a szerepben, s ezt a közönség is érezte. Sata Árpád az öreg Cecey szerepében annyit mutatott, amennyit tőle elvárnak, sőt, az asztal szélén táncolva egyszerre mulattatta és ijesztgette a nézőket. Blaskó Balázs Szolimán szultánja hozta a közepes átlagot, viszont Saárossy Kinga (Ceceyné) énekhangja többször messze volt a fület gyönyörködtetőtől, amely egy musicalben nem túl előnyös. Szilágyi Olga (Izabella királyné), Kincses Károly (Török Bálint), Vókó János (Gábor pap) kisebb szerepüket jól megoldották.
Ez most komoly, hogy "színházkedvelő" néven pukkancskodik valaki, hogy egy "Bekiabáló"-nak nem tetszett nem tetszett valami, és ezt már név nélküli GYALÁZKODÁSNAK hörgi? Menj kedves "színházkedvelő" a p..csába! Na, ez gyalázkodás.
Jé, Iluskából Vicuska lett! Így azért jobb :) Mikor először olvastam a cikket, Bornemissza a galád Jumurdzsáktól még Iluskáját akarta megszöktetni - álmatlan éjszakámba került, hogy próbáljam megfejteni a kritika mának szóló üzenetét...
Előző 2 bekiabálótól kérdezném, hogy csak név nélkül mer mocskolódni? Igazi jellemre vall!!!
NO COMMENT!
A cikk írójával teljesen egyetértek. Játszottak-játszanak Egerben jók-jól, s rosszabbul. Saárossy egy rossz ripacs, de ugye nyári játékok, az meg Blaskó. Ilyen egy lekes jobboldali művészkör egy lelkes jobbos városban. De kérdés: jobbat nem lehet esetleg?
5ös el sem tudja képzelni, hogy valaki LÁTTA és olcsó vacaknak gondolja Kelemen, meg Rácz és a többiek idétlenkedését? Persze a darab is primitív, úgyhogy passzolnak.
A 4. hozzászólás írójától szeretném megkérdezni, hogy látta-e egyáltalán a darabot??? Mi alapján minősíti?! Felfogja- e a darab mondanivalóját? Vagy...
Persze ízlések és pofonok lehetnek különbözőek, de azért szerintem az, hogy évek óta teltházzal megy az előadás és az ország minden részéről jönnek megnézni, valamint a darab végén szűnni nem akaró vastaps a szereplők hitelességét igazolja!
Gagyi vacak az Egri Csillagok előadás. Botrányos ripacskodás!
Színházkedvelőként nem a darab szerzőjét és az előadás helyszínét tapsolom meg, hanem az előadókat.
Ha valaki ott volt az előadáson legalább a darab szerzőit (Várkonyi MÁTYÁS), szereplőit (KASCSÁK Dóra) illene ismernie ha már kritikát ír, és meg kellene tanulnia helyesen írni (KÉPET ADTAK). Ha a közönség valami kivetnivalót talált volna a darabban nem percekig tartó vastapssal köszönte volna meg a színészek és a közreműködők játékát. Laikusként és nem vájtfülű zenekritikusként semmi kivetni valót nem talált az egész előadásban az ember. Már többször látva a darabot évről évre ugyanazt a magas szintű produkciót nyújtják úgy a színészek mint az összes közreműködő.
Ha valaki ott volt az előadáson legalább a darab szerzőit (Várkonyi MÁTYÁS), szereplőit (KASCSÁK Dóra) illene ismernie ha már kritikát ír, és meg kellene tanulnia helyesen írni (KÉPET ADTAK). Ha a közönség valami kivetnivalót talált volna a darabban nem percekig tartó vastapssal köszönte volna meg a színészek és a közreműködők játékát. Laikusként és nem vájtfülű zenekritikusként semmi kivetni valót nem talált az egész előadásban az ember. Már többször látva a darabot évről évre ugyanazt a magas szintű produkciót nyújtják úgy a színészek mint az összes közreműködő.