A vallonok már a spájzban voltak

Egy féktelen angol úr Egerben

Egert legalább kétszer alapították

Tudták, hogy Egert lényegében kétszer alapították? Egyszer a XI-dik században, egyszer meg a török kiverése után. És azt, hogy mindkét esetben a messzi Nyugat-Európából jöttek az alapító telepesek és hozták a tudást a borkészítéstől a palota építésig?
 
 

A vallonok már a spájzban voltak

Egy féktelen angol úr Egerben

Egert legalább kétszer alapították

Tudták, hogy Egert lényegében kétszer alapították? Egyszer a XI-dik században, egyszer meg a török kiverése után. És azt, hogy mindkét esetben a messzi Nyugat-Európából jöttek az alapító telepesek és hozták a tudást a borkészítéstől a palota építésig?
 
 
 
 
 

A vallonok már a spájzban voltak

Egy féktelen angol úr Egerben

Egert legalább kétszer alapították

Tudták, hogy Egert lényegében kétszer alapították? Egyszer a XI-dik században, egyszer meg a török kiverése után. És azt, hogy mindkét esetben a messzi Nyugat-Európából jöttek az alapító telepesek és hozták a tudást a borkészítéstől a palota építésig?
Pedig ez a tény határozza meg azt, hogy ma hogyan néz ki városunk. Az európai mesterek keze munkája az, amire olyan büszkék vagyunk, a nyugati világ vallása az, amely évszázadok óta meghatározza a város társadalmi légkörét. Az egyesült európai hadak szabadították fel a várost a keleti hódoltság alól. A nemzeti romantika 1552-őt tette veretes dátummá, de az igazán fontos dátum 1687 december 18-a, a török elűzése, a város újra alapítása, és újkori fejlődésének kezdete.

Persze, hogy ez megtörténjen valamikor régen vallonoknak kellet tömegesen Egerbe jönniük, hogy püspökséget alapítsanak, malmokat építsenek bort készítsenek és megtanítsák a helyben élőket ilyesmikre.

És azt tudják, hogy Eger közlekedése, tömegközlekedése fenntarthatatlan? Olyan reformok szükségesek ahhoz, hogy élhető maradjon a város, amelyek gyökeresen fogják megváltoztatni utazási szokásainkat. Lesz kötöttpályás villamos a várost átszelő vasúti síneken, belvárosi elektromos buszok, hatalmas városszéli parkolók stb.

És hogy a városalapítás és a közlekedés, hogy kerül egy lapra? Úgy, hogy mindkettővel egy igazán féktelen egri úr, Nick Tayler foglalkozik állhatatosan. TEDx előadása egy meghökkentő városalapítási tézist mutatott be, közlekedési koncepciójának elemei pedig lassan elfogadott stratégiájává válnak a városvezetésnek.

De ki is ez a köztünk élő, sok nyelven beszélő nyelvész, történész, blogger, aki persze valószínűleg semmi különöset nem tesz, csak azt, ami egy polgártól elvárható, jól akarja érezni magát és segíteni akarja a közösséget.
Egy féktelen angol úr Egerben
 

 
 

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!