2022.04.06.17:56
A szájbarágós színház szájba vágós
Szép kis hisztéria kerekedett abból, hogy Venczel Valentinnal, az újvidéki Magyar Színház igazgatójával kettesben arról is beszélgettünk, hogy miért hagyott ott egy szerinte vállalhatatlan egri produkciót Blaskó Balázs színházában. Az adás rögzítése után, a kiborulásra és méltatlankodásra mindig kész Blaskó direktor úr követelte, hogy a beszélgetést a Városi Tv ne adja le, mert ugyan azt ő nem látta, de szerinte jó nem lehet, így annak bemutatásától a tv eltekintett. Az Egri Színen azonban most bemutatjuk a letiltott adást.
2021.12.05.15:42
A mesék néha frusztrálnak
Mesevilágban élünk. Sokan jobban szeretnének inkább mesés világban élni, de ne legyünk nagyravágyók. A mesék át- meg átszővik az életünket. A mesékből tanuljuk meg a jó és a rossz arcait, a fiuk és a lányok közötti érintkezés szabályait, de még az ujjaink neveit is. Ez meglőtte, ez meg hazavitte… Dr. Kusper Judittal és Sebők Lászlóval féktelenkedtünk a mesékről. Is. Meg arról, hogy minden gyerek zseni.
2021.10.08.14:46
Mirkóczki Ádám: Kezdeményezem Blaskó Balázs felmentését!
Közleményt adott ki Eger polgármestere, melyben kezdeményezi Blaskó Balázs színidirektor felmentését. Már az is fura, hogy egy egri intézmény vezetőjének felmentését egy államtitkárnál kell kezdeményezni, de az ok még furább. Az igazgató úr kemény szavakkal minősítette azt az ötletet, hogy hajdani barátja, kollégája, üzlettársa, későbbi ellenfele, Kelemen Csaba nevét viselje az egri stúdió színpad. Sajnos felindultságában nem volt képes eltalálni az indokot, hogy miért is van igaza.
2021.11.16.17:15
A kiborulások kora
Hát, nem könnyű. Nem könnyű a valóságot szemezgetve látó és láttató, a félelmekre jól rezonáló sokasággal játszó prófétákkal, és az ő híveikkel. Már, hogy nem könnyű a kézenfekvő „ezek hülyék” hozzáállás helyett a „próbáljunk meg beszélgetni és szót érteni” megközelítést alkalmazni. Nem könnyű lemondani a reménytelenekről, a dühre vágyókról, és a rettegésben élvezkedőkről. Nem is mondunk le róluk.
2021.11.04.18:08
Egy féktelen angol úr Egerben
Tudták, hogy Egert lényegében kétszer alapították? Egyszer a XI-dik században, egyszer meg a török kiverése után. És azt, hogy mindkét esetben a messzi Nyugat-Európából jöttek az alapító telepesek és hozták a tudást a borkészítéstől a palota építésig?
Minket a kisváros fojtogató légköre éltet
Erősen kezdte az évet Eger. Az a hír, hogy egy meztelen férfi megharapott egy nőt a Széchenyi utcán, szinte jelentéktelen semmiség ahhoz képest, hogy az országos sajtó azzal van tele, miképpen harapdálják egymást az egri közélet szereplői. Messzi földről látszik az egri égre vetülő városházi kennel bulldogokból álló csoportképe. Ezen a képen egymás ülepébe harapó, szájzárat kapott vérebek járnak körtáncot.
Eger felszabadulásának nem ünneplése
Ma 335 éve, 1687. december 18-án Rusztem, az utolsó egri pasa az előre meghatározott feltételeknek megfelelően átadja az egri várat a keresztény szövetséges hadseregnek. Eger 91 esztendő oszmán-török uralma véget ért… Értsük jól, ma van annak az évfordulója, hogy az általunk ismert Eger létrejött. Ez lenne a város legnagyobb ünnepe, ha ez lenne. De nem az.
A Labor tárva
Újra nyitva Eger menő közösségi tere. A Laborosok közhírré tették, hogy újra várják az Erzsébet udvari közösségi irodába a dolgozni vágyókat, a kötetlenül cseverészőket és kávézgatva dumcsizókat. A Labor mostantól offline, ami persze jelen esetben azt jelenti, hogy testközelből szemlélhető. Szóval mindenkit, akinek van ötlete bármiről. És persze ne feledjétek, hogy a "Találjuk ki Egert" ötletversenyt is meghosszabbították, még ha nem is Bicskéig, de augusztusig.
OkosEger 3.0 A jövő (jelen?) iskolája
Az oktatási rendszer elavult - hallottuk lépten-nyomon szülőktől, tanároktól, ugyanúgy, ahogy az ellenkezőjét is. És tessék: egy váratlan, egyik napról a másikra előállt helyzet kényszerített bennünket arra, hogy szembenézzünk állításainkkal, elképzeléseinkkel vagy éppen félelmeinkkel: hogyan is működik a “jövő iskolája”? Sikerült-e hozzá alkalmazkodnunk, vagy még nőnünk kell a feladathoz? És vajon megkönnyebbülni vagy inkább bosszankodni fogunk, ha a dolgok visszatérnek a kerékvágásba, a diáksereg pedig az iskolapadokba? Mit gondol a pedagógus, és mit a tanuló? Beszélgetésünk alkalmával mindkét nézőpontot megismerhetjük - és saját tapasztalatainkat is megoszthatjuk.
1675396175