Újra közlekedhet a vonat Szilvásvárad és Putnok között

Több olyan szárnyvonalon is újra elindul július elejétől a vonatközlekedés az országban, amelyet korábban takarékossági okokból zártak be. Heves megyében Szilvásvárad és Putnok között roboghatnak újra a vonatok.
 
 

Újra közlekedhet a vonat Szilvásvárad és Putnok között

Több olyan szárnyvonalon is újra elindul július elejétől a vonatközlekedés az országban, amelyet korábban takarékossági okokból zártak be. Heves megyében Szilvásvárad és Putnok között roboghatnak újra a vonatok.
 
 
 
 
 

Újra közlekedhet a vonat Szilvásvárad és Putnok között

Több olyan szárnyvonalon is újra elindul július elejétől a vonatközlekedés az országban, amelyet korábban takarékossági okokból zártak be. Heves megyében Szilvásvárad és Putnok között roboghatnak újra a vonatok.

Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium államtitkára szerint a nyitás jelentősebb költségekkel nem jár, és a bezárásoktól várt megtakarítás pedig nem volt érzékelhető. 

Július negyedikén öt mellékvonalon indul újra a vonatközlekedés több, mint 200 kilométeres távon.  A minisztérium szándékai szerint a következő időszakban a megszüntetett vonalakon fokozatosan állítják majd vissza a forgalmat.

A Szilvásvárad-Putnok közötti szakasz átadását nehezítik a szélsőséges időjárás okozta károk, ezért csak a szükséges helyreállítási munkák elvégzése után indulhat el újra a forgalom.

 

 
 
  • 4Bekiabáló2011június10.12:42ÚjVálasz

    A tisztánlátás végett írom én is: nem abból kell kiindzulni, hogy jelenleg a rossz állapotok mellett mennyi az utas, hanem abból, hogy mennyi lehetne, ha normálisan állnának a vasúti közlekedéshez, összhangba hoznák a menetrendeket, és 34 km után Szilvásváradon nem kellene átszállni minden vonatról.n Más normális európai államban a vasútat fejleasztik, itt meg az elmúlt évtizedekben csak visszafejlesztés volt. A legelőször szólónak javaslom, utazzon egyszer végig a vonalon, ha újraindul. Sok lehetőség van benne, amit ésszerű kezeléssel ki lehetne aknázni. Csak az a baj, hogy maanpság sok ember az autós közlekedésnél nem lát távolabb, pedig a dugók miatt sok városban lassú és mindenütt rendkívül környezetszennyező.

     
  • 3Bekiabáló2010június23.15:35ÚjVálasz

    Egy biztos: én jegyvizsgálóként ezeken a vonatokon sokszor egyetlen utast se láttam. S hasonló a helyzet Eger és Szilvásvárad között is. Többször is felmerült a miskolci igazgatóságon az egyetlen lehetséges megoldás: tavasztól őszig 1-1 járatpár reggel és este, októbertől áprilisig pedig amennyiben előre bejelentkezik egy kirándulócsoport, akkor indul egy, a menetrendben külön rendeletre jelzéssel feltüntetett szerelvény menetrend szerint reggel Egerből, illetve délután vissza.

     
  • 2Bekiabáló2010június22.16:39ÚjVálasz
    Idézet: Gyíkocska
    Akkor némi kis helyreigazítás a tisztánlátás kedvéért!
    ...

    Az előbbi hozzászólást érdemes lenne, sőt nagyon fontos lenne máshol is közzétenni. Különben azt hihetnék a gyanútlan és elvakított kedves "emberek", hogy most valami ajándékot fognak kapni az igazságos Orbán Viktortól, amit az előző gonosz kormány sunyin eldugott előle. Mikor ébrednek már föl a 2/3-ad-hívők, hogy nekünk kell (pontosabban csak az adófizetőknek) minden "jótéteményt" megfizetnünk.. Hajrázik a hajrá!

     
  • 1Gyíkocska2010június22.13:10ÚjVálasz

    Akkor némi kis helyreigazítás a tisztánlátás kedvéért!

    Szilvásvárad és Putnok között egy 34 km-es vasúti szakaszról beszélhetünk, ahol a jelenlegi állapotok mellett az út mintegy 80 percet vesz igénybe, hiszen számos olyan lassító szakasszal tűzdelt ez a pálya, ahol a normáls 40-50 km/h-s sebesség helyett, csupán 10 km/h-val tud közlekedni a vonat. A vonal minősége ennyire rossz- tájékoztatott a pályamérnök.
    Aztán...Az újranyitás költsége szintén a jelenlegi állapotokat tartva mintegy 100 millió forintba fog kerülni. Ahhoz,hogy normális körülmények között, normális sebességgel közlekedhessen a vonat a Szilvásvárad- Putnok közötti szakaszon, nem csalás nem ámítás, 1 milliárd forintra lenne szükség, csak ezen a 34 km-es szakaszon. És akkor még nem beszéltünk pl: arról a Székesfehérvár- Kormárom közötti 82 km-es vonalról amit szintén hasonló okok miatt csuktak be ideiglenesen. És nem beszéltünk még az utashiányról amik szintén jellemzői a szüneteltett pályáknak.
    Egy friss adat szerint a tudatos és radikális költséggazdálkodás, valamint a szárnyvonalak szüneteltetése is hozzájárult ahhoz, hogy a MÁV Zrt sikeresen ellentételezte a gazdasági recesszió negatív hatásait és a 2009. évet mintegy 9,2 milliárd forintos megtakarítást produkálva zárta, valamint a tervezett -64,4 milliárdos hiánnyal szemben, az év végén 33,9 milliárdra csökkent a veszteség.

    Kérdés, hogy ez a roppant felkészült kormány hogy a francba fogja tartani ezt a javuló tendenciát, ha visszaállítja a veszteséget okozó tényezőket...valamint melyik gazdasági szektorból fogja elvonni a pénzt az álmok teljesítéséhez???
    Melyik társadalmi osztályt fogja mégjobban megszívatni? Gondolom természetesen a kiskeresetűeket!!!

    Köszönjük Orbán Viktor!!!

     

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!