Veszélyben Heves megye úthálózatának fejlődése

Az MSZP Heves megyei Területi Szövetsége mai sajtótájékoztatóján a 2011. évi költségvetéssel járó legfontosabb első negyedévi feladatok feltérképezésről szólt. Dr. Sós Tamás szerint veszélyben van a megyei úthálózat fejlődése is.
 
 

Veszélyben Heves megye úthálózatának fejlődése

Az MSZP Heves megyei Területi Szövetsége mai sajtótájékoztatóján a 2011. évi költségvetéssel járó legfontosabb első negyedévi feladatok feltérképezésről szólt. Dr. Sós Tamás szerint veszélyben van a megyei úthálózat fejlődése is.
 
 
 
 
 

Veszélyben Heves megye úthálózatának fejlődése

Az MSZP Heves megyei Területi Szövetsége mai sajtótájékoztatóján a 2011. évi költségvetéssel járó legfontosabb első negyedévi feladatok feltérképezésről szólt. Dr. Sós Tamás szerint veszélyben van a megyei úthálózat fejlődése is.

Dr. Sós Tamás országgyűlési képviselő, az MSZP megyei elnöke szerint a Bajnai kormány rendben adta át a költségvetést, de ebben az évben már felmerültek a gondok. A bizonytalanság, a kiszámíthatatlanság és a káosz jellemzi a jövő évi költségvetést.

A megyei elnök elmondta, hogy 9 módosítót is beadott, többek között a Heves megyei úthálózat továbbfejlesztése érdekében, de még az Eger Bevezető utat sem szavazták meg a Heves megyei országgyűlési képviselők. Dr. Nagy Imre, a Heves Megyei Közgyűlés MSZP Frakciójának elnöke szerint 2003-ban a 15 éves fejlesztési tervbe beillesztették ezt a bekötő utat, s bár voltak csúszások, 2009 novemberében a Bajnai-kormány több mint 2 milliárd forintot tett be az útalapba. Megtörtént az előkészítés is, már csak maga az építés lenne hátra. Dr. Sós Tamás ígéretet tett, hogy bead kapcsolt módosítókat, s reméli, hogy megváltoztatják a hozzáállásukat a FIDESZ-KDNP Heves megyei képviselői.

Dr. Katona Tamás, az MSZP pénzügyi szakpolitikusa, a Magyar Nemzeti Bank Felügyelőbizottságának tagja, egyetemi tanár, volt pénzügyi államtitkár elmondta, hogy országosan sem fordítanak pénzt az úthálózatra, pedig az utóbbi 8 évben már jól felzárkózott Magyarország Nyugat-Európához. Említette azt is, hogy a benzinár 8 forinttal emelkedett szerdán, a világpiac pedig csak részben indokol ekkora drágulást. Az előző ciklusban a kormány igyekezett kordában tartani a benzin árát. A szakpolitikus azt a kérdést is feltette, hogy csak a szocialista kormányon múlik a benzinár? Véleménye szerint a jövedéki adó csökkentése jelenthet megoldást.

A volt pénzügyi államtitkár szerint az egykulcsos adórendszer is igazságtalan, mert amit elvesz a szegényektől, azt a gazdagoknak és a tehetőseknek adják. Az MSZP azt javasolja, hogy maradjon meg a jelenlegi kétkulcsos adórendszer. Jövőre legalább 4,5%-os infláció várható, s még a foglalkoztatást sem támogatja a jelenlegi kormány; jó példa erre az „Út a munkához” program szétverése. A közgyógyellátás kerete is 30%-kal csökken, valamint az adójóváírás 20%-kal. Dr. Katona Tamás elmondta, hogy javasoltak alternatív költségvetést, melyben többek között az is szerepel, hogy a nyugdíj emelése érje el az inflációt.

Dr. Nagy Imre nagyon aggasztónak tartja, hogy június óta havi 100 millió forinttal kevesebb bevétele van a megyének az új kormány intézkedései miatt. Ebből nehéz finanszírozni az iskolákat, a kórházakat és a többi közintézményt.

 

 

 
 
  • 1Kisszekund2010december13.22:09ÚjVálasz

    A tény, hogy ezt a közvetlen autópálya-csatlakozást még mindig nem valósították meg, bizony éppen Nagy dr. és Sós, valamint Korózs, akkor még nem dr, egykori országgyűlési képviselő urak vastag sara.
    Ez még akkor is így van, ha most már és többé nem az ő mulasztásuk.
    A benzinár drasztikus emeléséért meg a jelenlegi kormányt lehet ezerrel átkozni - teljes joggal.
    Nagy dr. kijelentése, hogy a megye havi kerek 100 millával kevesebbet kaszál, mint régen, több, mint meglepő.
    Az ilyen kerek számok mindig gyanúsak.
    Egy komoly ember ilyen kijelentéseket csakis pontos, elemző indoklással engedi szabadjára.
    Kíváncsian várnám ezeket...

     

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!